La'hev

Heverovy poznatky a poznámky

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revizePředchozí verze
Následující verzeObě strany příští revize
vzdelavani [2015/07/15 09:40] Hevervzdelavani [2015/07/15 09:55] Hever
Řádek 2: Řádek 2:
  
 [[alternativni_vzdelavani|Alternativní vzdělávání]] [[alternativni_vzdelavani|Alternativní vzdělávání]]
 +
 +Přednáška TEDxPrague - [[https://www.youtube.com/watch?v=7cnxm-OatVs|Jana Nováčková - Jak se z touhy učit se stane sběratelství známek]]
 +  * Děti jsou přirozeně zvídavé, současný školský systém perfektně (až na vyjímky) tuto dětskou zvídavost pohřbívá. Tradiční školství se prohřešuje proti přirozenému fungování našeho mozku a promarňuje potenciály dětí. 
  
 Přednáška TED [[http://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity?language=cs#t-162788|Ken Robinson říká: Školy ničí kreativitu]]  Přednáška TED [[http://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity?language=cs#t-162788|Ken Robinson říká: Školy ničí kreativitu]] 
-  * Děti se nebojí chybovat. Když nejste připraveni chybovat, nikdy nepřijdete s ničím originálním. Dospělí se naučí děsit se chyb. Vzděláním zbavujeme lidi jejich tvůrčích schopností. Ke kreativitě věkem nedospíváme, my kreativitě odrůstáme. Nebo přesněji, vzdělání nás postupně zbavuje kreativity.+  * Když nejste připraveni chybovat, nikdy nepřijdete s ničím originálním. Děti se nebojí chybovat, škola nás učí děsit se chyb. Vzděláním zbavujeme lidi jejich tvůrčích schopností. Ke kreativitě věkem nedospíváme, my kreativitě odrůstáme. Nebo přesněji, vzdělání nás postupně zbavuje kreativity.
   * K čemu slouží veřejné vzdělávání, kdo je v tom úspěšný - kdo dělá vše, co má, kdo slízne všechnu smetanu, myslím, že byste museli dospět k závěru, ze celý smysl veřejného vzdělávání na celém světě je produkovat univerzitní profesory.   * K čemu slouží veřejné vzdělávání, kdo je v tom úspěšný - kdo dělá vše, co má, kdo slízne všechnu smetanu, myslím, že byste museli dospět k závěru, ze celý smysl veřejného vzdělávání na celém světě je produkovat univerzitní profesory.
   * Náš vzdělávací systém je založen na myšlence akademických schopností. A je k tomu i důvod. Celý systém byl vytvořen v 19. století. Všechny vznikly v důsledku potřeb industrialismu.   * Náš vzdělávací systém je založen na myšlence akademických schopností. A je k tomu i důvod. Celý systém byl vytvořen v 19. století. Všechny vznikly v důsledku potřeb industrialismu.
Řádek 21: Řádek 24:
   * Budoucnost není o nastavování nějakého nového řešení. Jde o vytvoření hnutí ve vzdělávání, kde lidé rozvíjejí vlastní řešení s externí podporou postavenou na personalizovaných osnovách.   * Budoucnost není o nastavování nějakého nového řešení. Jde o vytvoření hnutí ve vzdělávání, kde lidé rozvíjejí vlastní řešení s externí podporou postavenou na personalizovaných osnovách.
   * Každý den, všude naše děti rozprostírají své sny pod našimi chodidly. A my bychom měli našlapovat měkce.   * Každý den, všude naše děti rozprostírají své sny pod našimi chodidly. A my bychom měli našlapovat měkce.
 +
vzdelavani.txt · Poslední úprava: 2015/07/15 10:22 autor: Hever