====== Hype ====== **Pojem hype** je marketingová metoda k vytvoření povědomí mezi lidmi o nějakém produktu nebo pojmu. Slovník jej překládá jako humbuk nebo **bombastická reklama**. K vytvoření dobrého hype se dnes obvykle používá směs marketingových postupů, jako je vytvoření obrázků, videí, PR článků. Dále protlačení těchto informací do médií a další marketingové aktivity. ===== Hype křivka ===== Společnost Gartner publikovala tzv. hype křivku((Zdroj: http://www.systemonline.cz/zpravy/gartner-publikoval-zpravu-o-vyspelosti-technologii-pro-rok-2014-z.htm))((Zdroj: http://www.zive.cz/clanky/je-to-bozi-je-to-skvele-a-brzy-to-splaskne-co-je-to-hype/sc-3-a-175500/default.aspx))((Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Hype_cycle)), která popisuje jak hype běžně funguje při vytváření hype produktu. V bodě nula jsou vytvořeny veškeré podklady, poté křivka dosáhne svého maxima (vrchol, mediální hvězda, přemrštěné očekávání, přehnané nadšení), tedy daný produkt se stane populárním, protože o tom každý mluví, protože je to zrovna moderní. Produkt se ale ještě vyvíjí, takže má své mouchy, zároveň o něm všichni jen mluvili a málokdo opravdu používal, takže po chvíli, po odeznění chvilky slávy přestává být moderní a křivka prudce klesne (deziluze, vystřízlivění). Později poté v lepším případě pomaličku roste aby se dále ustálila.