====== Return to Castle Wolfenstein (RtCW) ====== ===== Instalace ===== Stáhnout zde: https://uloz.to/file/VgN218FiIB1W/return-to-castle-wolfenstein-gog-setup-by-apkloader682-rar (tato verze (snad) nepadá, není problém spustit ji na PC s Windows 10) Po stažení spustit multiplayera, proletět si nastavení (aspoň jméno si nastavit). ===== Tipy ===== * [[ https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=804106829 | Nastavení libovolné rozlišení ]] * [[https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=166020845 | Přehled užitečných příkazů (převážně pro server)]] ===== Připojení do hry ===== Wolf se v současné době hraje na serveru buď u Karlose či u Bleska. V závislosti na tom zvolíme příslušnou adresu serveru, případně jeho IP adresu (vyjde to na stejno). K serveru se připojíme buď přes seznam oblíbených (nezapomenout úplně nahoře zkontrolovat parametry hry: Source: Favorites, Type: All) {{ :s:karantena_parba:wolf-fav.jpg?400 |}} či přes konzoli (aktivujeme klávesou vlnovky ~ nachází se většinou pod ESC), do konzole zadáme: connect adresaserveru.cz případně connect ip.adresa V obou případech možno nakopírovat přes clipboard (CTRL+C, CTRL+V) ==== Server u Karlose ==== Z důvodu nežádoucích návštěv cizích hráčů je tento server chráněn heslem, heslo zní: parba Heslo je třeba nastavit před samotným připojením k serveru. Nastavíme tak, jak je vidět na následujícím obrázku. {{ :s:karantena_parba:wolf-pass.jpeg?400 |}} Následně se můžeme klasicky připojit - přes oblíbené servery či přes konzoli (aktivujeme klávesou vlnovky ~ nachází se většinou pod ESC). Adresa (automaticky se provede převod na IP adresu - začíná číslem 37): parba.kstuchlik.cz === Administrace serveru === Administrace serveru se provádí přes SSH, v Linuxu: ssh rtcwserver@parba.kstuchlik.cz -p 22041 Konfigurace serveru se nachází v souboru ''./serverfiles/main/rtcwserver.cfg''. Administrace se provádí přes příkaz ''./rtcwserver'', jehož spuštění bez parametrů vyvolá nápovědu. Zde nás bude zajímat zejména parametr ''start'', ''stop'', ''restart'', případně ''console'' pro přístup do administrátorské konzole serveru. Dále můžeme psát do konzole libovolné příkazy, stejně, jako bychom vytvořili hru na klasickém PC. Věština příkazů při aktivaci bez parametru vypíše aktuální nastavenou hodnotu (např. čekací čas) Mezi nejdůležitější příkazy patří: * map mp_nazev_mapy - změna aktuální mapy * set g_userAlliedRespawnTime - čas na oživení pro spojence [s]. Při nastavení na hodnotu 0 se použije výchozí hodnota přiřazené k dané mapě (tj. nejspíš výchozí stav) * set g_userAxisRespawnTime - čas na oživení pro osu [s] ==== Server u Bleska ==== Blesk má promapovaný potřebný port na veřejné IP adrese, takže může založit hru a my se k němu připojit. V konzoli zadáme: connect 185.86.99.242:27960 ===== Mapy ===== Je velmi vhodné věnovat 5 minut seznámení s mapou namísto hodin bloudění: Krátká instruktáž k mapě Beach: https://youtu.be/ow78CD0sCyU Krátká instruktáž k mapě Assault: https://youtu.be/XbvbSw4B78M Krátká instruktáž k mapě Village: https://youtu.be/39klPeq5cBw ==== Další mapy ==== Další "naťuknuté" mapy, které by se mohly hrát: * Village (mp_village) - spíše menší, rychlejší mapa (trochu bludiště). Vesnička, ve které mají spojenci za úkol ukrást zlato a prinést do auta na svoji výchozí pozici * Das Boot (mp_sub) - spíše menší, rychlejší mapa. Spojenci odpalují ponorku. * The Damned (mp_dam) - středně velká mapa. Spojenci odpalují hráz za účelem zatopení nepřítelova zařízení * Tram Siege (mp_tram) - rozlohou velká mapa, zabere více času (výchozí délka kola 20 minut). Ve skutečnosti se však jedná pouze o 3 budovy, propojené lanovkou. V první budově se objevují spojenci, kteří mají za úkol přepravit se do druhé budovy (lanovkou či po svých), ukrést zde kódy, přepravit se do třetí budovy (opět lanovkou či pěšky) a zde tyto kódy odvysílat.