Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
znalostni_pracovnik [2015/06/09 15:22] – vytvořeno Hever | znalostni_pracovnik [2015/06/10 13:40] (aktuální) – Hever | ||
---|---|---|---|
Řádek 8: | Řádek 8: | ||
Čím vyšší je znalostní náročnost pracovní pozice, tím více znalostí potřebuje pracovník pro její vykonávání a tím těžší je ho nahradit. Takový pracovník vytváří větší náklady, ale také přináší větší hodnoty. | Čím vyšší je znalostní náročnost pracovní pozice, tím více znalostí potřebuje pracovník pro její vykonávání a tím těžší je ho nahradit. Takový pracovník vytváří větší náklady, ale také přináší větší hodnoty. | ||
+ | |||
+ | Pro skutečného znalostního pracovníka je typické, že svoji profesi **zvládá lépe než kdokoliv ve firmě**. Znalostní pracovník bude přínosem pro organizaci pouze za podmínky, že bude k organizaci **loajální**. Jeho znalosti se liší od ostatních výrobních prostředků tím, že je nelze zdědit, odkázat, koupit. Musí být získány každým jedincem a každý začíná od totální nevědomosti. | ||
===== Řízení znalostního pracovníka ===== | ===== Řízení znalostního pracovníka ===== | ||
- | V naší společnosti nebyli dříve (ve 20 století a dříve) znalostní pracovníci tolik rožšíření a proto bývá ve vedoucích pracovnících zakořeněný tradiční, autoritativní způsoby | + | V naší společnosti nebyli dříve (před 21. stoletím) znalostní pracovníci tolik rožšíření a proto bývá ve vedoucích pracovnících zakořeněný tradiční, autoritativní způsoby řízení a kontroly tzv. manuálních pracovníků. Toto však u znalostních pracovníků značně selhává a způsobuje mnoho **problémů, nedorozumění** a ve výsledku znižuje eketivitu a produktivitu. Je prakticky nemožné jeho výkon jednoduše a bezprostředně kontrolovat a měřit. |
Vztah znalostního pracovníka a manažera je potřeba pojmout nikoliv jako vztah domunijícího a podřízeného, | Vztah znalostního pracovníka a manažera je potřeba pojmout nikoliv jako vztah domunijícího a podřízeného, | ||
Řádek 26: | Řádek 28: | ||
^ Výkony se měří | ^ Výkony se měří | ||
^ Role pracovníka | ^ Role pracovníka | ||
+ | |||
+ | //" | ||
===== Odkazy ===== | ===== Odkazy ===== |