Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revizePředchozí verzeNásledující verze | Předchozí verze | ||
alternativni_vzdelavani [2015/07/14 14:48] – Hever | alternativni_vzdelavani [2015/11/10 14:14] (aktuální) – Hever | ||
---|---|---|---|
Řádek 7: | Řádek 7: | ||
* přestávky tehdy když jsou potřeba, ne když zvoní | * přestávky tehdy když jsou potřeba, ne když zvoní | ||
- | „Vzdělávání je pro mnohé chození na místo, kterému se říká škola, a kde je někdo nutí naučit se něco, co se moc učit nechtějí, pod hrozbou, že se stane něco zlého, když to neudělají – spousta lidí takové hry nemá ráda a ukončuje je co nejdřív. Někdy děti nemají školu rády proto, že je zajímá spousta věcí, na které jim nikdo neodpoví, protože nejsou ve školním rozvrhu.“ (John Holt, který | + | „Vzdělávání je pro mnohé chození na místo, kterému se říká škola, a kde je někdo nutí naučit se něco, co se moc učit nechtějí, pod hrozbou, že se stane něco zlého, když to neudělají – spousta lidí takové hry nemá ráda a ukončuje je co nejdřív. Někdy děti nemají školu rády proto, že je zajímá spousta věcí, na které jim nikdo neodpoví, protože nejsou ve školním rozvrhu.“ (John Holt, v knize Jak se děti učí) |
- | + | ||
- | + | ||
- | [[domaci_vzdelavani|Domácí vzdělávání]] | + | |
- | + | ||
- | http:// | + | |
+ | Obvyklé špatné vlastnosti dnešních běžných škol: | ||
* špatný systém motivace, nezdravý stres | * špatný systém motivace, nezdravý stres | ||
* nevhodné vlivy spolužáků i pedagogů | * nevhodné vlivy spolužáků i pedagogů | ||
Řádek 19: | Řádek 15: | ||
* neefektivita | * neefektivita | ||
* šikana | * šikana | ||
+ | |||
+ | ===== Související ===== | ||
+ | [[domaci_vzdelavani|Domácí vzdělávání]]\\ | ||
+ | [[vzdelavani|Vzdělávání]] | ||
+ | |||
+ | ===== Odkazy ===== | ||
+ | http:// |