Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revizePředchozí verzeNásledující verze | Předchozí verze | ||
vzdelavani [2015/07/14 14:39] – Hever | vzdelavani [2015/07/15 10:22] (aktuální) – Hever | ||
---|---|---|---|
Řádek 2: | Řádek 2: | ||
[[alternativni_vzdelavani|Alternativní vzdělávání]] | [[alternativni_vzdelavani|Alternativní vzdělávání]] | ||
+ | |||
+ | Přednáška TEDxPrague - [[https:// | ||
+ | * Děti jsou přirozeně zvídavé, současný školský systém perfektně (až na vyjímky) tuto dětskou zvídavost pohřbívá. Tradiční školství se prohřešuje proti přirozenému fungování našeho mozku a promarňuje potenciály dětí. | ||
Přednáška TED [[http:// | Přednáška TED [[http:// | ||
- | * Děti se nebojí chybovat. | + | * Když nejste připraveni chybovat, nikdy nepřijdete s ničím originálním. |
* K čemu slouží veřejné vzdělávání, | * K čemu slouží veřejné vzdělávání, | ||
* Náš vzdělávací systém je založen na myšlence akademických schopností. A je k tomu i důvod. Celý systém byl vytvořen v 19. století. Všechny vznikly v důsledku potřeb industrialismu. | * Náš vzdělávací systém je založen na myšlence akademických schopností. A je k tomu i důvod. Celý systém byl vytvořen v 19. století. Všechny vznikly v důsledku potřeb industrialismu. | ||
* Tituly nemají žádnou hodnotu. Akademická inflace. | * Tituly nemají žádnou hodnotu. Akademická inflace. | ||
* ADHD jsou jen děti s jiným talentem. | * ADHD jsou jen děti s jiným talentem. | ||
+ | |||
+ | Přednáška TED [[http:// | ||
+ | * Krize lidských zdrojů | ||
+ | * Velmi mizerně používáme náš talent. Velká spousta lidí se potácí celým svým životem aniž by měla skutečnou páru o tom, v čem tkví jejich talent. Nebaví je co dělají. Příliš se neradují z toho, co dělají. Spíše přežívají, | ||
+ | * Vzdělávání, | ||
+ | * Každý vzdělávací systém na světě prochází v současnosti přeměnou. A ta není dostatečná. Reforma je už nepoužitelná, | ||
+ | * Vrcholem vzdělávání je pravděpodobně dostat se na vysokou. Myslím, že jsme posedlí posíláním lidí na vysokou školu. Nemusí tam všichni. | ||
+ | * Lidská společenství jsou závislá na různorodosti nadání ne jednolité představě o dovednostech. | ||
+ | * Ve vzdělávání zaprodali fast food modelu - kde je všechno standardizováno. | ||
+ | * Musíme se pohnout ze v zásadě industriálního modelu vzdělávání k modelu, který je více založen na principech zemědělství. Musíme připustit, že rozkvět lidstva není mechanickým procesem, ale procesem organickým. A nelze předvídat výsledek lidského rozvoje, vše co můžete, stejně jako zemědělec, | ||
+ | * Budoucnost není o nastavování nějakého nového řešení. Jde o vytvoření hnutí ve vzdělávání, | ||
+ | * Každý den, všude naše děti rozprostírají své sny pod našimi chodidly. A my bychom měli našlapovat měkce. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===Jana Nováčková=== | ||
+ | |||
+ | V inzerátech se žádá od zaměstnanců samostatnost, | ||
+ | |||
+ | https:// | ||
+ | |||
+ | |||
+ | === John Holt === | ||
+ | |||
+ | “Lidé jsou učenlivé bytosti. Učíme se rádi, potřebujeme se učit, jsme v tom dobří. Nepotřebujeme, | ||
+ | http:// |