La'hev

Heverovy poznatky a poznámky

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


Toto je starší verze dokumentu!


Vzdělávání

Alternativní vzdělávání

Přednáška TED Ken Robinson říká: Školy ničí kreativitu

  • Děti se nebojí chybovat. Když nejste připraveni chybovat, nikdy nepřijdete s ničím originálním. Dospělí se naučí děsit se chyb. Vzděláním zbavujeme lidi jejich tvůrčích schopností. Ke kreativitě věkem nedospíváme, my kreativitě odrůstáme. Nebo přesněji, vzdělání nás postupně zbavuje kreativity.
  • K čemu slouží veřejné vzdělávání, kdo je v tom úspěšný - kdo dělá vše, co má, kdo slízne všechnu smetanu, myslím, že byste museli dospět k závěru, ze celý smysl veřejného vzdělávání na celém světě je produkovat univerzitní profesory.
  • Náš vzdělávací systém je založen na myšlence akademických schopností. A je k tomu i důvod. Celý systém byl vytvořen v 19. století. Všechny vznikly v důsledku potřeb industrialismu.
  • Tituly nemají žádnou hodnotu. Akademická inflace.
  • ADHD jsou jen děti s jiným talentem.

Přednáška TED Sir Ken Robinson: Nastolme revoluci vzdělávání!

  • Krize lidských zdrojů
  • Velmi mizerně používáme náš talent. Velká spousta lidí se potácí celým svým životem aniž by měla skutečnou páru o tom, v čem tkví jejich talent. Nebaví je co dělají. Příliš se neradují z toho, co dělají. Spíše přežívají, než by skutečně žili a čekají na víkend.
  • Vzdělávání, do jisté míry, oddaluje spoustu lidí od jejich přirozeného talentu.
  • Každý vzdělávací systém na světě prochází v současnosti přeměnou. A ta není dostatečná. Reforma je už nepoužitelná, protože prostě vylepšuje porouchaný model.
  • Vrcholem vzdělávání je pravděpodobně dostat se na vysokou. Myslím, že jsme posedlí posíláním lidí na vysokou školu. Nemusí tam všichni.
  • Lidská společenství jsou závislá na různorodosti nadání ne jednolité představě o dovednostech.
  • Ve vzdělávání zaprodali fast food modelu - kde je všechno standardizováno.
  • Musíme se pohnout ze v zásadě industriálního modelu vzdělávání k modelu, který je více založen na principech zemědělství. Musíme připustit, že rozkvět lidstva není mechanickým procesem, ale procesem organickým. A nelze předvídat výsledek lidského rozvoje, vše co můžete, stejně jako zemědělec, je vytvořit podmínky, ve kterých začnou vzkvétat.
  • Budoucnost není o nastavování nějakého nového řešení. Jde o vytvoření hnutí ve vzdělávání, kde lidé rozvíjejí vlastní řešení s externí podporou postavenou na personalizovaných osnovách.
  • Každý den, všude naše děti rozprostírají své sny pod našimi chodidly. A my bychom měli našlapovat měkce.
vzdelavani.1436946030.txt.gz · Poslední úprava: 2015/07/15 09:40 autor: Hever